W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Zarząd Transportu Metropolitalnego
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice

Infolinia ZTM:
800 16 30 30
e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl
ePUAP:
/METROPOLIAZTM/SkrytkaESP
NIP ZTM: 634-29-22-705

Regon: 369308114

Wydziały rozmieszczone są w dwóch budynkach: ul. Barbary 21A (budynek główny) oraz ul. Barbary 21 (budynek OPAL, II piętro).

Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami

XML

Osoby ze szczególnymi potrzebami to osoby, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami.

Do osób takich zaliczamy m.in.:
· osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, na wózkach,
· poruszające się o kulach,
· osoby niewidome i słabowidzące,
· osoby głuche i słabosłyszące,
· osoby w kryzysach psychicznych,
· osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
· osoby ze spektrum autyzmu,
· osoby z ograniczonymi możliwościami poznawczymi,
· osoby starsze,
· osoby przewlekle chore,
· osoby z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi,
· osoby o niższym wzroście (w tym również dzieci),
· kobiety w ciąży,
· inwalidzi wojenni.

W odpowiedzi na moralne wyzwanie dotyczące godnego i swobodnego dostępu do wszystkich sfer życia publicznego bez względu na wszelkie ograniczenia oraz w celu realizacji obowiązków wynikających z Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002240) Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach zapewnia im następujące udogodnienia:

Udogodnienia dla osób głuchych i słabosłyszących

UDOGODNIENIA DLA OSÓB GŁUCHYCH I SŁABOSŁYSZĄCYCH    Pętla indukcyjna Pętla indukcyjna to system wspomagania słuchu, który znacząco poprawia zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej, która korzysta z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego.  Pętle, oznakowane przestawionym obok piktogramem, zamontowane są w następujących lokalizacjach ZTM:...

Udogodnienia dla osób mających problem z poruszaniem się

Udogodnienia dla osób mających problem z poruszaniem się   Możliwość skorzystania w siedzibie ZTM z udogodnień dla wózków: · dla klientów i gości dostępne jest wejście od ulicy Hercena (główne) – zastosowano platformy dla wózków oraz drzwi otwierane automatycznie, umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku, · w budynku funkcjonuje obszar...

Udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących

Udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących   Pies asystujący Osoby niewidome lub niedowidzące mogą poruszać się po budynkach ZTM w towarzystwie psa asystującego.  W obiektach Zarządu Transportu Metropolitalnego mogą przebywać psy pod nadzorem właściciela/opiekuna. Dotyczy to każdego psa, bez względu na to czy jest to pies pracujący czy...

Pokój dostosowany do karmienia dzieci oraz przewijania dzieci

Pokój dostosowany do karmienia dzieci oraz przewijania dzieci  Pokój wyposażony jest m.in. w umywalkę, toaletę, przewijak dla małych dzieci. ZTM przygotował jedno takie pomieszczenie. Znajduje się ono w budynku przy ulicy Barbary 21A, 40-053 Katowice (klucz do pokoju znajduje się na portierni).

Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi

Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi  Na stronie BIP ZTM znajdują się podstawowe informacje o jednostce opisane w języku łatwym do czytania i rozumienia (ETR): https://bip.metropoliaztm.pl/artykul/418/903/informacja-o-dzialalnosci-tekst-latwy-do-czytania-etr. Na stronie BIP ZTM znajdują się podstawowe informacje o...

Udogodnienia na automatach biletowych ZTM

STACJONARNE AUTOMATY BILETOWE DLA PASAŻERÓW (nie dotyczy 12 biletomatów solarnych) Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami Jedną z najważniejszych cech 109 automatów biletowych (z wykluczeniem 12 automatów solarnych) jest ich dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ekrany, wrzutnia banknotów, czytniki kart płatniczych oraz miejsca...