W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Zarząd Transportu Metropolitalnego
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice

Infolinia ZTM:
800 16 30 30
e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl
ePUAP:
/METROPOLIAZTM/SkrytkaESP
NIP ZTM: 634-29-22-705

Regon: 369308114

Wydziały rozmieszczone są w dwóch budynkach: ul. Barbary 21A (budynek główny) oraz ul. Barbary 21 (budynek OPAL, II piętro).

Udogodnienia na automatach biletowych ZTM

STACJONARNE AUTOMATY BILETOWE DLA PASAŻERÓW (nie dotyczy 12 biletomatów solarnych)

Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami

Jedną z najważniejszych cech 109 automatów biletowych (z wykluczeniem 12 automatów solarnych) jest ich dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ekrany, wrzutnia banknotów, czytniki kart płatniczych oraz miejsca odbioru biletów i reszty znajdują się na odpowiedniej wysokości – tak, aby były dostępne dla wszystkich, także dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. 

Z rozwiązań dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami istnieje możliwość wywołania trybu kontrastowego, co umożliwi korzystanie z automatów osobom z wadami wzroku – poprzez naciśnięcie i przytrzymanie jednego z rogów ekranu automatu. 

Automaty biletowe umożliwiają zakup wszystkich biletów ZTM – zarówno tych sprzedawanych w formie elektronicznej, jak i papierowej. Dostępne są różnorodne formy płatności – gotówka, karta płatnicza, BLIK oraz środki w systemie Transport GZM. Ponadto możliwe jest w nich wydanie Metrokarty – zarówno do konta anonimowego (wydanie Metrokarty jest wtedy równoznaczne z utworzeniem konta anonimowego), jak i istniejącego już konta w systemie. 

Powiadom znajomego