Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Zarząd Transportu Metropolitalnego
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice

Infolinia ZTM:
800 16 30 30
e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl
ePUAP: /METROPOLIAZTM/SkrytkaESP
e-Doręczenia: AE:PL-56369-46231-TETGS-14

NIP ZTM: 634-29-22-705
Regon: 369308114

Wydziały rozmieszczone są w dwóch budynkach: ul. Barbary 21A (budynek główny) oraz ul. Barbary 21 (budynek OPAL, II piętro).

Informacja dot. skarg i wniosków

SKARGI I WNIOSKI

 

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Zarządzie Transportu Metropolitalnego odbywa się zgodnie z następującymi przepisami:


Złożenie skargi lub wniosku dotyczącego pracy ZTM

 
1. Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:
a)    zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez ZTM lub jego pracowników,
b)    naruszenia praworządności,
c)    naruszenia interesów skarżących,
d)    przewlekłego lub biurokratycznego załatwienia spraw,
e)    nienależytego załatwienia wniosku.

 
2. Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:
a)    poprawy organizacji ZTM,
b)    wzmocnienia praworządności,
c)    usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
d)    ochrony własności,
e)    lepszego zaspokojenia potrzeb ludności.
 

Skargi i wnioski można składać:

  • pisemnie na adres siedziby ZTM: ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice,
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@metropoliaztm.pl,
  • na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: /METROPOLIAZTM/Skrytka ESP,
  • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w siedzibie ZTM w godzinach pracy w skrzynce podawczej Kancelarii ZTM lub w Punktach Obsługi Pasażera ZTM w godzinach pracy.
  • ustnie do protokołu - w zakresie zadań przypisanych Wydziałom w Regulaminie Organizacyjnym, w sprawach skarg i wniosków obywatele są przyjmowanie przez Naczelników lub wyznaczonych przez nich pracowników w siedzibie ZTM od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00.


Dyrektor ZTM lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek, w godzinach od 14:00-16:00.

Przyjęcia stron odbywają się po wcześniejszym telefonicznym (tel. 32 74 38 401) lub osobistym (siedziba ZTM, pok.145) umówieniu spotkania, każdorazowo określając jego przedmiot.

Powiadom znajomego