W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zarząd Transportu Metropolitalnego
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice

Infolinia ZTM:
800 16 30 30

e-mail:
kancelaria@metropoliaztm.pl

ePUAP:
/METROPOLIAZTM/SkrytkaESP

NIP ZTM: 634-29-22-705
Regon: 369308114

Kontakt

Zarząd Transportu Metropolitalnego
ul. Barbary 21A
40-053 Katowice

Infolinia ZTM:
800 16 30 30

e-mail:
kancelaria@metropoliaztm.pl

ePUAP:
/METROPOLIAZTM/SkrytkaESP

NIP ZTM: 634-29-22-705
Regon: 369308114

Udostępnianie informacji publicznej

Wersja strony w formacie XML

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Transportu Metropolitarnego jest udostępniana na wniosek, zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 2176).

Termin, sposób i forma udostępnienia informacji publicznej na wniosek:

Udostępnianie informacji na wniosek następuje "bez zbędnej zwłoki", nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, ZTM powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację (nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku).

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje ZTM, uniemożliwiają udostępnienie informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. W takiej sytuacji ZTM powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych przez ZTM w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

Zarząd Transportu Metropolitarnego może udzielić odpowiedzi w formie pisma, z wyjaśnieniem że:

  • żądana informacja nie dotyczy spraw publicznych;
  • Zarząd Transportu Metropolitarnego nie dysponuje żądaną informacją;
  • istnieją przepisy określające odmienne zasady i tryb dostępu do informacji publicznej.


Jak dostarczyć wniosek:

Wniosek o udzielenie informacji publicznej można przekazać do Zarządu Transportu Metropolitarnego w jeden z niżej wymienionych sposobów:

  • przesłać pocztą na adres:
    Zarząd Transportu Metropolitarnego, ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice
  • złożyć osobiście w Kancelarii Zarządu Transportu Metropolitarnego;
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl;
  • adres elektronicznej skrzynki podawczej:
    /METROPOLIAZTM/SkrytkaESP;
  • przesłać elektronicznie za pomocą poniższego formularza:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

* Pole wymagane


Opłaty:


Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny z wyjątkiem sytuacji, gdy w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek ZTM ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. Wówczas ZTM może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W takim przypadku ZTM, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

Tabela opłat za dodatkowe czynności związane z formą udostępnienia informacji

Tryb odwoławczy:

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji Dyrektora Zarządu Transportu Metropolitarnego, na którą przysługuje odwołanie do Zgromadzenia Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem ZTM w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W przypadku bezczynności Dyrektora ZTM wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach.


Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane