SKARGI I WNIOSKI

 

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Zarządzie Transportu Metropolitalnego odbywa się zgodnie z następującymi przepisami:


Złożenie skargi lub wniosku dotyczącego pracy ZTM

 
1. Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:
a)    zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez ZTM lub jego pracowników,
b)    naruszenia praworządności,
c)    naruszenia interesów skarżących,
d)    przewlekłego lub biurokratycznego załatwienia spraw,
e)    nienależytego załatwienia wniosku.

 
2. Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:
a)    poprawy organizacji ZTM,
b)    wzmocnienia praworządności,
c)    usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
d)    ochrony właśności,
e)    lepszego zaspokojania potrzeb ludności.
 

Skargi i wnioski można składać:

  • pisemnie na adres siedziby ZTM: ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice,
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@metropoliaztm.pl,
  • na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: /METROPOLIAZTM/Skrytka ESP,
  • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w siedzibie ZTM w godzinach pracy w skrzynce podawczej Kancelarii ZTM lub w Punktach Obsługi Pasażera ZTM w godzinach pracy.
  • ustnie do protokołu - w zakresie zadań przypisanych Wydziałom w Regulaminie Organizacyjnym, w sprawach skarg i wniosków obywatele są przyjmowanie przez Naczelników lub wyznaczonych przez nich pracowników w siedzibie ZTM od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00.


Dyrektor ZTM lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek, w godzinach od 14:00-16:00.

Przyjęcia stron odbywają się po wcześniejszym telefonicznym (tel. 32 74 38 401) lub osobistym (siedziba ZTM, pok.145) umówieniu spotkania, każdorazowo określając jego przedmiot.

Z uwagi na zagrożenie epidemiczne prosimy o składanie skarg i wniosków wyłącznie pisemnie.