SKARGI I WNIOSKI

 

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Zarządzie Transportu Metropolitalnego odbywa się zgodnie z następującymi przepisami:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII „Skargi i wnioski“ (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 2096),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. nr 5 poz. 46),

 

Złożenie skargi lub wniosku dotyczącego pracy ZTM:

  1. Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:

a)    zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez ZTM lub jego pracowników,

b)    naruszenia praworządności,

c)    naruszenia interesów skarżących,

d)    przewlekłego lub biurokratycznego załatwienia spraw,

e)    nienależytego załatwienia wniosku

  1. Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:

a)    poprawy organizacji ZTM,

b)    wzmocnienia praworządności,

c)    usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,

d)    ochrony właśności,

e)    lepszego zaspokojania potrzeb ludności.

 

Skargi i wnioski można składać:

  • pisemnie
    • na adres siedziby ZTM: ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice,
    • faksem pod numer (32) 25 19 745,
    • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@metropoliaztm.pl ,
    • na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: /METROPOLIAZTM/SkrytkaESP,    
      (aby skorzystać z zasobów tego systemu należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl ),
    • złożyć w formie pisemnej bepośrednio w siedzibie ZTM w godzinach pracy –  Kancelaria Ogólna ZTM (p.011) lub w Punktach Obsługi Pasażera ZTM
      w godzinach pracy.
  • ustnie do protokołu – zakresie zadań przypisanych referatom oraz wydziałom
    w Regulaminie Organizacyjnym, w sprawach skarg i wniosków obywatele są przyjmowani przez Kierowników, Naczelników lub wyznaczonych przez nich pracowników w siedzibie ZTM od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00.

 

Dyrektor ZTM lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje obywateli w sprawach skarg
i wniosków w każdy wtorek, w godzinach od 14:00-16:00.

Przyjęcia stron odbywają się po wcześniejszym telefonicznym (tel. 32 74 38 401) lub osobistym (siedziba ZTM, pok.113) umówieniu spotkania, każdorazowo określąjac jego przedmiot.